V Centru dopravního výzkumu v Brně se uskutečnila první prezentace unikátního Automatického výstražného informačního systému (AVISYS). Autory projektu jsou společnost Devaisy s.r.o., Olomouc, a Centrum dopravního výzkumu (CDV) v.v.i., Brno.Projekt řeší současný stav, kdy získávání a předávání informací z dlouhých úseků dálnic je technicky obtížné. V rámci EU jsou vypracované normy, avšak chybí komerční aplikace. Hustší osazení dálnice senzory je v praxi velmi obtížné uskutečnitelné vzhledem k absenci komunikační a napájecí sítě. AVISYS je proto konstruován jako řetěz jednotek, které spolu komunikují primárně radioprovozem a jsou napájeny prostřednictvím akumulátoru se solárním panelem. Je možné je napojit i na existující sítě napájení a komunikace.Operátorem systému má být Národní dopravní informační centrum Ostrava. Filozofie řešení projektu je ve světě unikátní s vysokou přidanou hodnotou, poprvé pro řidiče, jimiž poskytuje možnost aktivně reagovat na bezprostředně vzniklé situace a současně varovat další účastníky silničního provozu.Síť se skládá ze stacionárních jednotek umístěných v pravidelných intervalech (cca. 200 m) podél dálnice, z mobilních jednotek ve vozidlech, které podle uznávaných standardů dostávají informace o situaci v bezprostředním okolí vozidla velmi přesně lokalizované na určitý úsek dálnice a poskytují je řidiči na displej nebo hlasovým výstupem. Jednotka je v současném provedení nezávislá na vozidle, připojuje se do napájecí zásuvky, případná vestavba do systému vozidla a předávání dalších informací (aktivace ABS apod.) je záležitostí výrobců vozidel. Za by měl být spuštěn pilotní projekt, za 2 až 2,5 roku bude systém připraven k nasazení do infrastruktury dálnice a za čtyři roky lze řetězec jednotek AVISYS komplexně zapojit do informačních a řídicích systémů dálniční sítě.
Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?
Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz