Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Alfa Romeo Spider 3,2 JTS

Kráska nahoře bez

Pomalu se blíží parné letní dny a každý z nás řidičů dobře ví, že bez klimatizace nastávají za volantem krušné chvilky. To by v té chvíli člověk nejraději uřízl střechu. Ale když si ji můžete jediným stisknutím tlačítka sundat a vyrazit v kabrioletu, to už je o něčem jiném. Jedním z krasavců, který je v tomto provedení na našem trhu nabízen, je Alfa Romeo Spider s „našlapaným" motorem 3,2 l JTS a pohonem všech čtyř kol Q4.
Alfa Romeo se drží svého osobitého designu a ani v případě spideru neponechala nic náhodě. Italská práce je vidět na první pohled, obejdete vůz dokola a nelze se zbavit pocitu, že tohle je prostě nádhera. Na zakázku spidera vytvořilo pro Alfu Romeo vyhlášené designerské studio Pininfarina. Stejně jako model Brera. A podobnost obou modelů je znát, do spidera se ale zamíchala i Alfa Romeo 159.

O tom není pochyb zejména při pohledu zepředu, kdy si vás přísným okem měří dravé světlomety s trojicí samostatných světel bez zasklení. Kapota a mohutné vystouplé přední blatníky jsou také proporcemi „159". Pak už je to spider, dlouhé přední dveře s chromovými klikami, zvednutá zadní část, která je maximálně robustní. Zadní světla rovněž nezapřou italský divoký temperament. A čtyři chromové výfuky? Ty jasně hovoří o tom, že za volantem se opravdu nudit nebudete. Hlavně se o ně po jízdě nespalte, vzadu si raději držte odstup.
Interiér Alfy Romeo Spider, to je prostě klasický kabriolet v italském provedení, i když v 60 až 80 letech nebyly zdaleka tak mohutné. Sedačky jsou sportovně laděné s dobrým bočním vedením, ale možná bych přivítal ještě nižší posez. Na sportovní kabriolet jsem si připadal dost vysoko. Při stažené střeše a vyšších rychlostech je obtékání vzduchu ideální pro nižší postavy. Vyšší posádka se musí připravit na trochu větru ve vlasech. Spider je stavěný pro dvoučlennou posádku. Za předními sedadly je sice něco jako sezení pro další dvě osoby, tedy spíše osobičky. Dospělý člověk by si dozadu sedl jen v případě, že by byly přední sedadla posunuta maximálně vpřed. Ale berme to jako vůz pro dva, zadní sedadélko považujme spíše za odkládací prostor. Vlastně to tak pojali i designéři, kteří pod zadní sedačku umístili prostorné uzamykatelné schránky. Není divu, že hledali každý prostor pro umístění převážených věcí, díky stahovatelné střeše totiž vždy přijde zkrátka zavazadlový prostor. Ten u tohoto modelu činí 235 l, což je na kabriolet poměrně slušná hodnota. Navíc je značně hluboký má pravidelný tvar. Složená střecha do něj nijak nezasahuje.
Přiznejme si, kdo by nechtěl na letní cestování kabriolet? Alfa Romeo vsadila na klasickou plátěnou střechu, která při složení nezabere tolik místa jako sklopná střecha v provedení karoserie. Na druhou stranu musíte počítat s větším přenosem hluku do interiéru. Nutno uznat, že v kombinaci černé střechy v kombinaci s rudou karosérií působí vůz hodně ďábelsky. Při testování nového modelu se každý řidič chce nechat co nejvíce hýčkat, zmlsanost nezná mezí. A tak jsem si říkal, že to Alfa Romeo mohla se stahovací střechou dotáhnout ještě o kousek dál. Při stahování i zatahování střechy totiž musíte neustále držet tlačítko umístěné uprostřed mezi předními sedadly. Při této operaci musí být navíc vůz ve stavu naprosto nulové rychlosti, při jízdě krokem prostě se střechou nehnete. Chápu, že nelze střechu skládat a zatahovat při jízdě na dálnici, ale když se povlečete v pomalu jedoucí koloně a začne pršet, tak máte na výběr dvě možnosti. Buď zmoknete, než najdete místo pro zastavení, nebo natvrdo zablokujete kolonu a budete muset vytrpět troubení netrpělivých řidičů za vámi. Proces stahování a zatahování střechy trvá plných 25 sekund. Určitě bych přivítal ovládání čistě zmáčknutím tlačítka s možností ovládání střechy do určité rychlosti. Třešničkou na dortu by bylo tlačítko i na dálkovém ovládání, aby člověk přicházel už k vyvětranému kabrioletu. Co se týká interiéru, ještě bych Alfě Romeo vytkl umístění ovládání klimatizace a ventilace za řadící pákou, kam se ruka hůře dostává a odvádí to pozornost řidiče. A také malé ovladače audiosystému. Ale jinak si užíváte pohodlí, v sedačkách se sedí příjemně, můžete si je elektricky nastavit. Tříramenný volant má optimální tloušťku a skvěle padne do ruky, stejně jako řadící páka s krátkým a přesným řazením. Ocenil jsem automatické sepnutí osvětlení budíků a ztlumení displeje navigace při vjezdu jene do tunelu, ale i do temnějšího podjezdu. Zkrátka při setmění.
Když nastartujete tlačítkem „Start", pohladí vás po duši parádní zvuk motoru. Úžasný baryton, který ve vyšších otáčkách přechází v agresivní alt. Díky pohonu obou náprav a mezinápravovému diferenciálu TwinDiff vyrazíte vpřed bez jakéhokoliv prokluzu, síla agregátu 191 kW (270 k) je znát i při nízkých otáčkách, i když akcelerace je díky poměrně velké hmotnosti 1737 kg o trochu slabší, než jsem čekal. „Točit" můžete tento kabriolet k 7000 otáčkám. Spider nabízí tradičně výborný podvozek, na jaký jsme si u Alfy už zvykli. Projíždět zatáčky na hraně je vysloveně lahůdkou. Ovšem díky sportovnímu naladění cítíte veškeré nerovnosti povrchu. Co asi nenadchne je, že motor je pěkný nenasyta. Když mu naložíte pořádně pod kotel, klidně se dostanete nad 20 l na 100 km. Dostat se pod spotřebu devět litrů je skutečně uměním.
Alfu Romeo Spidera je nutné brát jako jeden z nejlepších „kousků" ve svém segmentu, musíte přimhouřit oko nad spotřebou a jak je také u Italů zvykem i nad některými nedostatky na úkor skvělých jízdních vlastností. Asi vás však nepotěším cenou. Ta startuje na 1 290 000 korunách, námi testovaný modle byl za půl druhého milionu. 

Technická data

Délka: 4393 mm
Šířka: 1830 mm
Výška: 1310 mm
Rozvor: 2528 mm
Motor: zážehový šestiválec s přímým vstřikováním
Zdvihový objem: 3195 cm3
Max. výkon: 191 kW (270 k) při 6200/min
Max. točivý moment: 322 Nm při 4500/min
Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 7 s
Spotřeba
Město:
16,9 l/100 km
Mimo město: 8,4 l/100 km
Kombinovaná: 11,5 l/100 km
Pohotovostní hmotnost/nosnost: 1737/253 kg
Objem zavazadlového prostoru: 235 l
Objem palivové nádrže: 70 l
Základní cena: 1 290 000,- Kč
Cena testovaného modelu: 1 549 900,- Kč

 

Dopravní portál -> testy aut -> Alfa Romeo Spider

 

Dopravní portál -> testy aut -> Alfa Romeo Spider

 

Dopravní portál -> testy aut -> Alfa Romeo Spider

 

Dopravní portál -> testy aut -> Alfa Romeo Spider

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (18 hlasů)
  • ano (86 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Přepravní burza společnosti Timocom, která nabízí spolupráci se spolehlivými a bezúhonnými dopravními firmami.

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz