Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Alfa Romeo 159 - 3,2 l V6 JTS

V drápech útočícího dravce

Nová Alfa Romeo 159 navazuje na úspěšnou éru Alfy Romeo 156. Do vyšší střední třídy vplula mohutnější verze, „stopadesátdevítka" přibrala na váze a narostla do všech stran. Ovšem zachovala si osobitý design, který je na silnicích k nepřehlédnutí. A když se pod kapotou skrývá motor o objemu 3,2 l V6 JTS, tak je to opravdu zážitek.
K redakčnímu testu jsme dostali nejsilnější verzi o síle 191 kW (260 k) s pohonem všech kol. Alfa 159, navržená Giorgettem Giugiarem ve spolupráci s Centro Stile, si vás podmaní sportovními a elegantními liniemi. Posunutí kapoty dozadu dává vyniknout silnému motoru. Přídi vedle typického velkého znaku dominují průduchy s integrovanými mlhovými světly a zejména nové tříbodové světlomety, které připomínají útočícího dravce. Zajímavostí je, že nemají žádné krytí. Patrně i díky tomu je jejich funkce na nejvyšší úrovni, v osvětlení nabízejí skutečný luxus. Od předních světlometů se odvíjí prakticky celá linie vozu, které je směrem dozadu vzestupná. Rovněž pevná záď působí dynamicky. Vyznačuje se dveřmi kufru propojenými se zadním sklem, dvojitou separátní chromovanou koncovkou výfuku a mohutným nárazníkem v barvě vozu. Zadní prodloužené světlomety jsou rozpůleny hranou dveří kufru a připomínají světlomety na přídi. Pokud se na vůz podíváte z boku, jasně poznáte, že se jedná o sedan, neboť kliky zadních dveří jsou na klasickém místě, nikoliv „maskované" v rozích dveří, jako tomu bylo u Alfy 156. Italské značce se záměr vyvolat okamžité emoce opět vydařil, i když i Alfa Romeo má své odpůrce.

Italská krasavice oproti modelu 156 výrazně přibrala, na délku o 225 mm, na šířku o 85 mm a rozvor náprav o 105 mm. V souvislosti s tím narostla i váha. A to až o 300 kg (dle motoru), což je docela dost. Ovšem v interiéru se o tuto hodnotu až tak nestaráte a oceníte pohodlí na pěti plnohodnotných místech. Na rozdíl od Alfy 156 je dostatek místa i na zadních sedačkách. Pokud se podíváme na pracoviště řidiče, jedná se opět o velmi dobře ergonomicky a esteticky řešený prostor, který sice doznal změn, ale drží si pojetí z Alfy 156. Střední panel je natočen směrem k řidiči, kde jsou opět hluboké sportovní kruhové přístroje, kruhové jsou i výdechy ventilace. Dále zde najdete multifunkční displej, autorádio s CD/MP3 a Hi-Fi Bose, na přání satelitní navigaci poslední generace s telefonem GSM, oboje s hlasovým ovládáním, a nový sofistikovaný systém hands-free s technologií Bluetooth, s hlasovým vytáčením jmen uložených v adresáři. O sportovním duchu vozu vypovídá již tradiční tlačítko Start/Stop, kterým startujete a vypínáte motor. Klič, který vůz aktivuje, jde vyjmout až po vypnutí motoru, což lze zase jen v klidu. Za tříramenným sportovním volantem s ovládacími tlačítky jsou dva kruhové přístroje a displej palubního počítače. Ten nabízí skutečně mnoho informací díky dvěma režimům (Trip A a Trip B). Pod volantem nechybí páčka tempomatu. Výtku však zaslouží umístění tlačítka otevírání zavazadlového prostoru na stropě u lampy. Podstatně pohodlnější by mi připadalo po levé ruce řidiče, obzvlášť když jste venku a potřebujete do zavazadelníku. Ten je tradiční bolístkou sedanů, nakládací otvor je poměrně malý, na větší předměty musíte zapomenout. Navíc objem 405 l patří k nejmenším v dané třídě. Díky sklopení zadních sedaček ale můžete převážet delší náklad.

Pokud usednete za volant, za chvíli pocítíte, kde jsou trumfy značky Alfy Romeo. Jízdní vlastnosti patří bezesporu k těm nej...Samozřejmě, 260 „koníků" už je znát, ale tady jde o skvělé sladění všech komponentů, které vám nabídnou parádní svezení. Čtyřkolka sice něco na výkonu motoru ubrala, ovšem i tak byla akcelerace adrenalinovým okamžikem. Přivítal jsem manuální šestistup�?ovou převodovku s přesným řazením. Díky pohonu všech kol jsem si za sychravého počasí za volantem připadal, jako když jedu po kolejích. Auto se chovalo naprosto neutrálně, zapínat stabilizační systém jsem považoval poněkud za zbytečné. Sportovně projíždět zatáčky s Alfou 159 4x4 je požitek. Ostřejší klikatice zvládá s ledovým klidem, doslova na vozovce sedí jak přilepená. Překvapivě se na jízdních vlastnostech nepodepsala vyšší váha, naopak, do technických pasáží si můžete dovolit jako s málokterým vozem. Pochvalu zaslouží špičkové brzdy s optimálním nástupem. Asi je spíš umění „vyhnat" tento model mimo silnici. Zkrátka, naladění podvozku je opravdovou perličkou Alfy Romeo 159.   
Na českém trhu lze vybírat z pěti motorů, ceny vozu se liší i širokým spektrem výbav. Cena námi testovaného modelu startuje na 1 121 000,- Kč včetně DPH.

 

Technická data

Délka: 4660 mm
Šířka: 1828 mm
Výška: 1417 mm
Rozvor: 2700 mm
Celková hmotnost: 1680 kg
Motor: 3,2 l V6 JTS
Zdvihový objem: 3195 cm3
Maximální výkon: 191 kW (260 k) při 6200 ot./min.
Maximální kroutící moment: 322 Nm při 4500 ot./min.
Maximální rychlost: 240 km/h
Zrychlení z 0 - 100 km/h: 7,0 s
Spotřeba:
Město:
15,9/100 km
Mimo město: 8,5/100 km
Kombinovaná: 11,5 l/100 km
Objem palivové nádrže: 70 l
Objem zavazadlového prostoru: 405 l

 

Dopravní portál - > testy aut - > Alfa Romeo

 

Dopravní portál - > testy aut - > Alfa Romeo

 

Dopravní portál - > testy aut - > Alfa Romeo

 

Dopravní portál - > testy aut - > Alfa Romeo

vrátit se zpět




Info

Svět aut

bb

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (18 hlasů)
  • ano (87 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Přepravní burza společnosti Timocom, která nabízí spolupráci se spolehlivými a bezúhonnými dopravními firmami.

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz